Anova presenta a través da concelleira non adscrita Paula Vázquez Verao unha moción en Sober para instar a presentar un recurso de inconstitucionalidade contra a Lei 9/2014 de telecomunicacións por invasión e baleirado e desapoderamento de competencias municipais.
O
control público sobre as telecomunicacións é unha garantía
democrática do dereito á información.
Coa
nova lei estatal de telecomunicacións prímase o interese privado
das grandes operadoras de telecomunicacións fronte ao interese común
do control democrático das telecomunicacións e a costa da
protección do medio ambiente, dos espazos históricos e da saúde
das persoas.
Os concellos, administración máis próxima á cidadanía, perderán competencias nesta materia en beneficio dunha recentralización do Estado.
Os concellos, administración máis próxima á cidadanía, perderán competencias nesta materia en beneficio dunha recentralización do Estado.
A moción, co argumentario completo é a seguinte:
MOCIÓN
que presenta a Concelleira Non Adscrita, Paula Vaźquez Verao, ante o
Concello-Pleno de Sober sobre a LEI 9/2014 DE TELECOMUNICACIÓNS
O
pasado 10 de maio publicouse no BOE a Lei 9/2014, de
Telecomunicacións, con entrada en vigor o 12 de maio de 2014.
Esta
nova lei estatal supón unha recentralización competencial en
materia de telecomunicacións, moi superior á extinta Lei
32/2003, e baleira completamente de contido as xa cativas
competencias da Xunta que lle atribuía a recentemente aprobada lei
autonómica Lei 3/2013, do 20 de maio, de impulso e ordenación das
infraestruturas de telecomunicacións de Galiza, que queda así
baleira de contido.
Esta
nova lei estatal abonda na liberalización das telecomunicacións
- a maior gloria e beneficio das operadoras privadas - grazas á
supresión ou limitación de controis administrativos e de protección
ambiental ou urbanística para a súa autorización, posta en servizo
ou modificación, mesmo con carácter retroactivo.
A
lei abre a porta á colocación de infraestruturas de telecomunicación
onde e cando queiran as operadoras, tamén en espazos
naturais protexidos ou en zonas históricas. As xa cativas
competencias municipais e autonómicas en relación cos plans de
despregamento e implantación das telecomunicacións quedan reducidas
ao mínimo, sendo o goberno do Estado quen asume dita función de
control.
Ante
esta recentralización do Estado en materia de telecomunicación, as
forzas políticas defensoras do municipalismo debemos reclamar a
presentación inmediata de recurso de inconstitucionalidade contra a
lei estatal, para garantir o mellor control democrático do
despregamento das infraestructuras de telecomunicacións.
No
que afecta ás competencias municipais, destacamos o seguinte:
-
A nova lei extende xeneralizadamente a execión de control
preventivo municipal (licenza de actividade ou de funcionamento),
incluíndo novos supostos.
Na
Lei 12/2012 xa se suprimía o trámite de licenza municipal previa,
pero exceptuando de dita exención os casos que ocupasen
unha superficie superior a 300 m2
ou, tratándose de instalacións de nova construcción, aqueles
que tiveran impacto en espazos naturais
protexidos, no patrimonio histórico-artístico o no uso privativo e
ocupación dos bens de dominio público. Coa
nova lei, substitúense as licenzas
municipais por declaracións responsábeis nos
supostos de ter a operadora de telecomunicacións aprobado plan de
despregamento, suprimindo as licenzas previas aínda que as
actuacións afecten a Rede Natura ou ao patrimonio histórico e aínda
que as actuacións ocupen máis de 300 m2. Ademais, as
actualizacións tecnolóxicas nas instalacións en servizo (que non
afecten aos mástiles) non requerirán autorización de ningún
tipo. E ditos cambios teñen eficaza retroactiva, na medida en
que as solicitudes en trámite poderán ser substituídas xa por
declaracións responsables.
-
Limítase extraordinariamente a potestade de instalación e
explotación de redes polas administracións públicas, xa que,
ademáis de que é o Estado quen mediante Real Decreto fixará as
condicións, a propia lei (art. 9) precisa que dita explotación se
subordina ao “ principio de inversor privado”
e sempre e cando nos distorsionen a competencia e non exista interés
de concurrencia no sector privado. A subordinación do público
(interese público xeral) ao privado deixa
en papel mollado o art. 128 da
Constitución.
-
Se os concellos quixeran solicitar información ás operadoras
deberán solicitalo previamente ao Estado (art. 10.2); forma de
información que, por riba, será fixada por Real Decreto do estado
(art. 34.4).
-
O art. 34 da nova lei estatal limita a potestade dos instrumentos
de planificación (plans ou ordenanzas), en tanto en canto “
non poderán establecer restricións absolutas ou desproporcionadas
ao dereito de ocupación do dominio público e privado dos operadores
nin impoñer solución tecnolóxicas concretas, itinerarios ou
ubicacións concretas nos que instalar infraestructuras de rede de
comunicacións electrónicas”, disposición
que excede do que ben fixando a Xurisprudencia ao respecto das
competencias locais en materia do réxime de distancias das
infraestruturas (por exemplo, antenas de telefonía) a zonas
sensibles (colexios, hospitais, zonas verdes, centros históricos,
etc), así como en relación coa potestade de fixación polas CC.AA
de normas sobre os requisitos mínimos das instalación en relación
coa competencia plena en materia de urbanismo e ordenación
territorial. Así, os
municipios vén limitada a súa capacidade de ordenación de
distancias das infraestructuras de telecomunicación en relación a
espazos sensibles (naturais,
históricas, sociais).
Do
mesmo xeito, o principio de sustentabilidade ambiental (e da
correlativa obriga de empregar a máis
eficiente tecnoloxía disponible) e a
determinación pola Xunta das normas para que os proxectos das
instalacións “minimicen o seu impacto sobre o contorno, a
paisaxe, o ambiente e o patrimonio cultural”
quedan borrados pola lei estatal.
-
A obrigatoriedade de uso compartido das instalacións polas
administracións e operadoras pasa a ser asumido polo goberno
do Estado, tanto respecto ás condicións como á propia decisión
de obrigatoriedade.
Así,
no art. 32 da lei estatal, é o Ministerio de Industria, Enerxía e
Turismo o que aproba por Real Decreto, previo
trámite de audiencia aos operadores, con carácter xeral ou para
casos concretos, a utilización compartida do dominio público ou a
propiedade privada na que se van establecer as redes públicas de
comunicacións electrónicas o uso compartido das infraestructuras e
recursos asociados.
É
tamén o Ministerio o que resolverá sobre a petición dunha
Administración Pública (coma un Concello) sobre tal uso compartido.
-
O art. 35.5 da nova lei estatal obriga a que previamente a medidas de
paralización cautelar ou de denegación de instalación, por
exemplo, dos concellos respecto de obras de infraestrutura de
telecomunicacións, teña que recabarse un informe preceptivo previo
– e vinculante - do Ministerio; medida que vulnera a autonomía
local.
O
control público sobre as telecomunicacións é unha garantía
democrática do dereito á información.
Coa
nova lei estatal de telecomunicacións prímase o interese privado
das grandes operadoras de telecomunicacións fronte ao interese común
do control democrático das telecomunicacións e a costa da
protección do medio ambiente, dos espazos históricos e da saúde
das persoas.
Os concellos, administración máis próxima á cidadanía, perderán competencias nesta materia en beneficio dunha recentralización do Estado.
Os concellos, administración máis próxima á cidadanía, perderán competencias nesta materia en beneficio dunha recentralización do Estado.
Polo
exposto, proponse a adopción por parte do PLENO dos seguintes
ACORDOS:
-
A Corporación Municipal de Sober insta ao Goberno da Xunta de Galiza
a presentar un recurso de inconstitucionalidade contra a Lei de
Telecomunicacións pola invasión, baleirado e desapoderamento de
competencias autonómicas propias.
-
A Corporación Municipal de Sober
acorda propoñer dentro da FEGAMP a presentación polo número de
concellos requeridos dun conflito en defensa da autonomía local ante
o Tribunal Constitucional contra a Lei de Telecomunicacións pola
invasión, baleirado e desapoderamento de competencias municipais.
(que non afecten aos mastros)
ResponderEliminarLa sanidad de Cospedal: una nicaragüense fallece en el hospital de Toledo tras cuatro horas sin ser atendida
ResponderEliminarLa mujer, de 30 años de edad, no tenía “papeles” y estuvo agonizando en la sala de espera, sentada en una silla, en compañía de una amiga
CARLOS ISERTE/TOLEDO | 24/05/2014
elplural.com
El magistrado del Tribunal Constitucional Enrique López presentaba claros síntomas de embriaguez cuando fue sorprendido la mañana del domingo en el centro de Madrid tras pasarse un semáforo en rojo y conducir su moto sin casco. Así lo ponen de relieve los dos agentes del Cuerpo Nacional de Policía que le interceptaron en el paseo de la Castellana. El juez, que arrojó una tasa de alcohol que cuadruplicaba el máximo permitido, ha presentado el lunes su renuncia. El presidente del Tribunal Constitucional, Francisco Pérez de los Cobos, aceptó la dimisión "irrevocable".
ResponderEliminarelpais.com